Педагог повинен враховувати багато факторів, які розвивають дитину, - її інтереси,
особисті якості, навички суспільної поведінки. К.Е. Ціолковський, відкриваючи завісу
над таємницею народження творчого розуму, дійшов до такого висновку:
«Спочатку я відкривав істини, відомі багатьом, потім став відкривати істини,
відомі деяким, і, на кінець, став відкривати істини, нікому ще не відомі». Це і є
шлях становлення творчих здібностей, шлях розвитку винахідницького та
дослідницького таланту. Одним з основних принципів навчання є принцип
від простого до складного. Даний принцип полягає у поступовому розвитку
творчих здібностей. Всі заняття з розвитку творчих здібностей проводяться
в ігровій формі.В процесі організації навчання розвитку творчих здібностей
велике значення надається загально-дидактичним принципам: науковості,
систематичності, послідовності, доступності, наочності, активності, надійності,
індивідуального підходу.У відповідності з прислів'ям, що про море краще
запитувати у моряка, хороший вчитель творчості повинен бути одночасно і
творцем, і організатором творчості, і цінителем результатів.